mojeID - potwierdzanie tożsamości




Z przyjemnością informujemy, że mojeID – bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w naszym Banku. Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Z usług mogą skorzystać klienci indywidualni, którzy są użytkownikami bankowości internetowej. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.

mojeID umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą danych z bankowości internetowej. W kilku krokach, na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu, pozwala osobie fizycznej – klientowi banku, szybko i bezpiecznie potwierdzić swoją tożsamość.

Dzięki mojeID nie trzeba udawać się np. do urzędu, ubezpieczyciela, dostawcy energii, placówki medycznej czy firmy telekomunikacyjnej, by sfinalizować umowę lub podpisać dokumenty.

mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

Zachęcamy do korzystania z usługi mojeID, dzięki której można:

  • utworzyć Profil zaufany, dzięki któremu możesz korzystać z usług e-administracji przez internet,
  • podpisywać za pomocą Profilu zaufanego dokumenty w urzędach publicznych,
  • identyfikować swoją tożsamość, np. w firmach ubezpieczeniowych, placówkach medycznych



Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną. Oznacza to dostęp do oferty świadczonej przez przedsiębiorstwa z różnych branż, m.in. dostawców mediów, usług medycznych czy ubezpieczeniowych, jak i szerokiego spektrum spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego.


Usługa mojeID zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa przekazywania danych. Dostawcami tożsamości są przede wszystkim banki, które dysponują zweryfikowanymi informacjami na temat użytkownika oraz kompleksowo je chronią w systemach bankowości elektronicznej.

Zgody wyrażane są na każdą osobną transakcję – nie ma zgód ogólnych. Przekazywanie informacji zawsze wymaga autoryzacji dokonywanej przez użytkownika po zalogowaniu się na stronie banku – dostawcy tożsamości. Wówczas można zobaczyć, jakich danych wymaga usługodawca i zdecydować, czy finalnie chcemy je udostępnić. Po wyrażeniu zgody transmisja odbywa się za pomocą zaszyfrowanych komunikatów cyfrowych, za którą odpowiada Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR).





Przed przystąpieniem do procesu rejestracji sprawdź, czy Twoje dane w Banku oraz systemie bankowości internetowej są aktualne - aby rejestracja przebiegła pomyślnie, konieczne jest podanie w systemie adresu mailowego. W przypadku problemów prosimy o kontakt z naszym Bankiem.
 

Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj


Jak aktywować profil zaufany - mojeID

 

1. Należy wejść na stronę : https://pz.gov.pl/pz/index

2. W prawym górnym rogu należy kliknąć przycisk „zarejestruj się” i wybrać panel „Bank lub inny dostawca tożsamości”


3. Następnie należy wybrać ikonę „SGB/BPS” – z prawej dolnej strony ekranu.


4. W kolejnym kroku wybieramy z listy rozwijanej województwo i nawę Banku.

5. Po chwili nastąpi przekierowanie na stronę logowania


6. Po zalogowaniu do systemu bankowości internetowej, otrzymamy „listę zgód”, które potwierdzamy przyciskiem „akceptuj” i autoryzujemy za pomocą kodu SMS lub powiadomienia PUSH w aplikacji mobilnej mToken Asseco MAA


7. Potem następuje przekierowanie na stronę Profilu zaufanego, gdzie trzeba wpisać/utworzyć Identyfikator użytkownika, zaznaczyć „Zapoznałem się z przepisami dotyczącymi profilu zaufanego i podpisu zaufanego” – potem klikamy przycisk „Zarejestruj się”.


Za pomocą utworzonego konta można logować się do e-usług administracji publicznej, dostępnych na przykład na platformie ePUAP. Pozostałe funkcje, na przykład podpisywanie dokumentów elektronicznych, uzyskasz po potwierdzeniu swojego Profilu Zaufanego.

Aby skorzystać z mojeID, wystarczy na stronie internetowej dostawcy usługi lub urzędu, którzy udostępniają tę metodę potwierdzania tożsamości, wybrać opcję logowania lub potwierdzania tożsamości z mojeID. Po kliknięciu odpowiedniego przycisku/linku, wyświetlą się ikony dostawców tożsamości – m.in. banków. Użytkownik wybiera bank, z którym chce potwierdzić tożsamość lub przekazać dane, a następnie zostaje przekierowany na stronę banku i tam wprowadza swój login i hasło. Po zalogowaniu, każdorazowo zostanie on poproszony o wyrażenie zgody na przekazanie swoich danych. Po zatwierdzeniu przekazania danych zostanie automatycznie przeniesiony do serwisu firmy lub urzędu, z którego usług chce skorzystać.


Regulamin wydawania środków identyfikacji elektronicznej i przekazywania informacji w ramach mojeID


Copyright © Bank Spółdzielczy w Łańcucie

strony internetowe rzeszów